Hoe schakel ik nummerplaatherkenning in en uit?

Parkeer je in een parking? Dan kun je vaak gebruikmaken van nummerplaatherkenning. Bij aankomst bij de parking herkent een camera jouw nummerplaat en gaat de slagboom automatisch open. Je parkeeractie start direct. Kom je terug bij de parking, dan open je de voetgangersdeur met de pincode die in de app wordt weergegeven bij de parkeersessie. Je parkeersessie eindigt zodra je de parking uitrijdt. Ook dan opent de slagboom op basis van nummerplaatherkenning. Je hoeft dus vrijwel niets te doen. Handig!

Hoe schakel ik nummerplaatherkenning in en uit?

Open de Parkmobile-app, kies Account > Voertuigen en selecteer de auto waarvoor je nummerplaatherkenning wil inschakelen. Schuif vervolgens de wisselknop bij Kentekenherkenning naar rechts (zie afbeelding). Vanaf nu kun je parkings met nummerplaatherkenning binnenrijden.

Kentekenherkenning inschakelen Parkmobile

Zet nummerplaatherkenning aan
Nummerplaatherkenning uitzetten? Dit kan op dezelfde manier, alleen dan schuif je de wisselknop weer terug naar links. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als je als abonnementhouder van de garage een pas gebruikt. Lees hier hoe nummerplaatherkenning werkt als abonnementhouder.

Waar kan ik parkeren met nummerplaatherkenning?

Weten waar je nummerplaatherkenning kunt gebruiken? Selecteer ‘Parkeren’ in de Parkmobile-app en kies een parking op de kaart. Je herkent parkings aan de blauwe dakjes-pictogrammen. Parkmobile werkt iedere dag aan ons project om meer parkings geschikt te maken voor nummerplaatherkenning. In België kun je in alle 45 parkings van Q-Park binnenrijden met nummerplaatherkenning

Heb je een startscherm gezien?

Heb je in de Parkmobile-app bij het openen een groene knop gezien om nummerplaatherkenning in te schakelen? Let op: met deze knop schakel je nummerplaatherkenning tegelijk in voor alle voertuigen in je account.

Feedback

Is uw vraag beantwoord?

Ja Beetje Nee
Bedankt voor je feedback
Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het later nogmaals.
Helpdesk
Terug Alle vragen
Opnieuw zoeken