Wanneer ontvang ik mijn factuur en wat staat er op?

Uw EasyPark factuur wordt maandelijks voor u klaargezet en u kunt deze inzien via mijnparkmobile.be of de EasyPark app. U ontvangt vooraf een notificatie per e-mail dat uw factuur klaarstaat, deze wordt automatisch afgeschreven via domiciliëring of kredietkaart.

  1. Log in mijnparkmobile.be.
  2. Klik in het linkermenu onder ‘overzicht’ op het menu-item ‘facturen’.
  3. Klik op het factuurnummer om de factuur in pdf formaat te openen.

Let op: de factuur bestaat uit meerdere pagina’s.

U kunt ook de meest recente factuur inzien via de EasyPark app (afhankelijk van de app versie en het toestel).

Uitleg EasyPark factuur

  1. Factuurgegevens
    EasyPark factureert maandelijks achteraf. Bijvoorbeeld, de ontvangen factuur in februari betreft de maand januari. Verder vindt u hier uw klantnummer en het factuurnummer.
  2. Totaalbedragen
    Hier staat het totaalbedrag dat u verschuldigd bent aan Parkmobile. Er wordt onderscheid gemaakt in ‘totaal parkeergeld’ en ’totaal service fee(s)’.

    • Totaal parkeergeld: Dit is het totaalbedrag van de parkeerkosten. Parkeergeld op straat is belastinggeld, hier hoeft u dus geen btw over te betalen. Over parkeergelden op afgesloten terreinen (o.a. parkeergarages) is het algemene tarief voor omzetbelasting van 21% wel van toepassing.
    • Totaal service fees(s): Onder service fees vallen de kosten voor het aan- en afmelden van een parkeeractie.
  3. Specificatie parkeergeld
    Hier vindt u een overzicht van het aantal parkeeracties per stad van de betreffende periode.
  4. EasyPark service fee(s)
    Hier vindt u een overzicht van de EasyPark service fee(s). Onder service fee(s) worden verstaan transactiekosten, sms-berichten (bijv. herinnering sms of bevestiging sms), eventueel afgesloten abonnement(en). Op deze bedragen wordt 21% btw verrekend.
  5. Transactie overzicht
    Hier vindt u een gedetailleerd overzicht van de parkeertransactie(s). U ziet de parkeerzone, start en eindtijd, de totale duur en de parkeerkosten. Ook toont de factuur per parkeeractie eventuele sms-berichten (bijv. herinneringsberichten) behorende bij de parkeeractie. Let op: transactiekosten en abonnementskosten worden hier niet gespecificeerd.
Feedback

Is uw vraag beantwoord?

Ja Beetje Nee
Bedankt voor je feedback
Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Bedankt voor je feedback. We helpen je graag verder. Neem hier contact met onze customer support afdeling op.
Er is iets verkeerd gegaan. Probeer het later nogmaals.
Helpdesk
Terug Alle vragen
Opnieuw zoeken